Tanulmányként itt a BMW M3
A5 2007.04.16. 21:31
Megtartotta az M3-as premierjét a BMW a Genfi Autószalonon. Habár a 420 lóerős sportkocsi hivatalosan még csak tanulmány, gyakorlatilag már nem sokat fog változni.
Minden bizonnyal az év egyik legjobban várt tanulmányát mutatta be a BMW a Genfi Autószalon nyitónapján, amikor feltárta az M3 Conceptet, a majdani M3-as kupé elődjét. Az M-es BMW-k mindig nagy sikernek örvendenek, hiszen a teljesítmény kifinomult technikával párosul ezekben a modellekben. A müncheni gárda most sem okozott csalódást, hiszen az ősök által megkezdett úton halad az új M3 is, de természetesen jelentős fejlődésen ment keresztül. Az autó lelke, a motor méretben és teljesítményben is nagyot ugrott, a 3,2 literes soros hathengeres helyett az újdonságban már egy 4 literes V8-as dolgozik, amely 420 lóerőre és 400 Nm-re képes a korábbi 343 Le és 365 Nm helyett. Az erőforrás az M5-ösben dolgozó V10 leszármazottja, harmadik generációs Bi-Vanos változó szelepvezérlést vonultat fel, és 8000-es fordulatszám fölé is vígan felpörög. A végsebesség a szokásos módon 250 km/órában lesz korlátozva, a gyorsulási adatokat viszont még nem hozta nyilvánosságra a gyár, de várhatóan bőven 5 másodpercen belül teljesít majd az M3. Az autó a hagyományoknak megfelelően hátsókerék-hajtású lesz, alapáron hatsebességes manuális váltó jár majd hozzá, de a pletykák szerint az opciós SMG-váltót egy duplakuplungos DSG egység váltja majd fel.
Természetesen nem csak egy erős motor különbözteti meg az M3-at a 3-as kupétól, minden tekintetben sokat változott az újdonság. Kívülről például mindössze a lámpatestek, az ajtók és a csomagtartó fedél egyezik meg, a karosszéria többi elemét lecserélték. A tető szénszálas anyagból, a motorháztető és a 2 centivel szélesebb kerékjárati ívek alumíniumból készülnek, de újak az elmaradhatatlan M-es oldalsó légbeömblő, a sportos kötények és lökhárítók, valamint a különleges külső tükrök is. A 19 colos könnyűfém felnik mindössze 8 kg-ot nyomnak egyenként, a kipufogógáz 2 dupla csövön távozik a motorból, és egy szolid hátsó szárnyat is elhelyeztek a csomagtartón. A tömeg alacsonyan tartásában fontos szerepet kapott a teljesen alumínium sport-felfüggesztés is. Az M3-ból nem csak kupé készül majd, hanem szedán és kabrió is, de egyelőre még ez a koncepció sem végleges, habár a bemutatón elárulták, hogy a sorozatgyártású változat nagyon fog hasonlítani az M3 Conceptre, és pár hónapon belül meg is kezdik a gyártását.
Forrás: http://www.a5.hu/cikkek/1/19744.shtml
|