500 lóerős 7-es BMW az Alpina-tól
A5 2007.02.16. 20:23
A hivatalos BMW tuningcég, az Alpina rendhagyó módon nem Németországban, hanem a Chicagói Autószalonon mutatja be aktuális csúcsmodelljét, a 7-es sorozatból továbbfejlesztett B7-est. A kocsit teljesítménye az autópálya királya címre predesztinálja.
Az 1964-ben alapított bajor Alpina nem egy szokványos BMW tuningműhely. Kapcsolatuk az anyacéggel több, mint kiváló és sokak szerint ez a kicsiny üzem gyártja a legízlésesebb és legtökéletesebbre hangolt BMW-ket. Nem a látványos tuningelemek, vagy a lóerőhajhászás a cél, típusaik inkább csak tovább hegyezett és finomított termékek a márka elkötelezett rajongóinak. Nemrég pedig elkészült a legújabb csúcsmodell, a B7-es típus, amelyet a jövő héten induló Chicagói Autószalonon lepleznek majd le a nagyközönség előtt.
A jellegzetes kék színben pompázó 7-es BMW diszkrét spoilereiről, 21 collos, sokküllős könnyűfém-felnijeiről és a volán közepén található Alpina emblémáról ismerhető fel. A motorháztető alatt egy bivalyerős 4,4 literes, kompresszorral erősített V8-as található, melynek 500 lóereje és 4250-es fordulatszámon leadott 700 Nm-es nyomatéka az autobahn belső sávjának királyává teszi. Nem vitás, a kocsi autópályára termett, ezt a jelleget erősíti az is, hogy a kocsinak esze ágában sincs 250 km/h-nál leszabályozni és az aerodinamikai kitet is nagysebességű száguldáshoz hangolták. Az autónak természetesen a nulláról százra gyorsulás műfajában sem kell szégyenkeznie, hiszen mindössze 5 másodpercre van szükség, hogy a mutató elhagyja a 100-as jelzést. Az erőt hatfokozatú automataváltó közvetíti a kerekek felé. Természetesen a műhely a futóműhöz is hozzányúlt: a kocsi új stabilizátorokat és keményebb hangolást kapott.
Mivel a kocsit az USA-ban mutatják be először, csak az amerikai ár ismert: az autóért legkevesebb 115 695 dollárt (kb. 23,5 millió Ft) kell otthagyniuk a kereskedésben a legfeljebb 200 dúsgazdag amerikai vásárlónak.
|