Kuplungpedált kap a BMW M5
A5 2007.02.06. 22:09
A pletykák igaznak bizonyultak és a 2007-es modellévtől kezdve kézi váltót is lehet választani a BMW sportlimuzinjához. Az M5 a hatsebességes manuálissal voltaképpen ugyanúgy megy és ugyanannyiba kerül, mint a hétgangos SMG-vel.
Az amerikai M5 vásárlók már korábban jelezték igényüket arra, hogy a jelenlegi hétfokozatú SMG váltó helyett néhányan szívesebben választatának egy hagyományos kézi kapcsolású szerkezetet. A kérésnek most eleget tett a BMW, hiszen a 2007-es modellévtől kezdve kérésre hagyományos hatsebességesre cserélik a villámgyorsan kapcsoló szekvenciális váltót.
Azt jelenleg nem tudni, hogy Európában is megvásárolható lesz-e az M5-ös kézi váltóval, illetve az M6-osba is bekerül-e ez az opció (logikus lenne), a bajorok ugyanis eddig nem adtak ki hivatalos közleményt az ügyről, több amerikai oldal azonban már tényként közli a hírt. Érdekesség, hogy a 0-100 km/órás sprint teljesítésének ideje nem változott, így a kézi váltós M5 ugyanúgy 4,7 másodperc alatt teljesíti a mutatványt, mint SMG-vel szerelt testvére. Magát a váltót persze alaposan meg kellett erősíteni ahhoz, hogy tartósan elbírja a V10-es motor által előállítani képes 507 lóerőt és 520 Newtonmétert, a mérnökök így többek között kétszer akkora súlyú, hidraulikusan csillapított lendkereket építettek bele, valamint a szokásosnál nagyobb szilárdságú acélt használtak fel benne.
A hatsebességes manuális váltóért, amelynek kiosztása egyébként az M3-ashoz hasonlóan világít a gomb tetején, nem kérnek felárat, az új modellévvel pedig még néhány kisebb horderejű változáson is átesik a legerősebb BMW limuzin, ilyenek például a keréknyomás-ellenőrző, vagy a forgalomfigyelő rendszer. Amennyiben hazánkban is kapható lesz a kézi váltós M5, abban az esetben természetesen beszámolunk róla oldalunkon.
|