Mercedes a TDI Quattrok ellen
vezess.hu 2006.09.22. 19:20
Két alapigazságra épül a Mercedes 4MATIC: 4 hajtott kerék jobb, mint 2, és ami nincs, az nem is romolhat el.
Keblemre, 4x4!
Négy hajtott kerék a nagyobb fogyasztástól és súlytól eltekintve tényleg jobb, mint kettő. Fizikai törvényszerűségek miatt az összkerekes autók jobban kihasználják azt a kis gumifelületet, ami éppen érintkezik az aszfalttal, ezért biztonságosabbak, nagyobb tartalékot kínálnak.
További régről ismert előny, hogy egy fejlett összkerekes autóban nem is értjük, miért akadnak el a többiek ebben a kis hóban, ami még térdig sem ér.
A 4MATIC hajtáslánc tehát csuda jó dolog, csakhogy pont az Európában népszerűbb dízelmotorokhoz nem lehetett választani a Mercedes-nél, így az E-osztályban sem. Az Audi köszönte szépen, náluk az állandó összkerekes quattro hajtás+ TDI felállás régóta megoldható.
Murphy, mint ötletgazda
Mostanra a Mercedes-Benz elkészült a szükséges módosításokkal és az állandó négykerék-hajtás végre CDI motorral is párosítható a felső középkategóriás sorozatban. A 4MATIC négykerék-hajtás azért lett állandó, mert a kapcsolható megoldásnál mindig kell valamilyen szerkezet, amely ki- illetve bekapcsolja a hajtásba a plusz két kereket.
Ez lehet Haldex-kuplung, viszkókuplung vagy bármi más, mindenestre ez a plusz elem is elromolhat, és ami elromolhat, az Murphy szerint ...
Ez az érvelés teljesen logikusan hangzik, csakhogy az állandó összkerekes megoldást a Mercedes-Benz-nél sem mindig tartották a legjobbnak. 1985-ben a W 124-es sorozatban még automatikusan bekapcsoló összkerék-hajtás működött, de már akkor is 4MATIC néven.
Időközben a gyár meggondolta magát és jól tette. A 4MATIC név mögött a ma kapható egyik legfejlettebb és legkifinomultabb hajtáslánc rejtőzik. A hátsó kerekekre 60, az elsőkre 40 százalék jut az új V6-os dízelmotorok szívderítő erejéből.

 undefined  50, 100 és 160 000 kilométeres távon a V6-os E 320 CDI világrekordokat ért el kategóriájában, ennek szól a matricázás | | |
|