Mindent a Mercedes CL-ről.
A5 2006.07.02. 10:03
Kétajtós S-osztály 40 millióért. Nemrég már hivatalos képeket is közöltünk róla, információkat azonban akkor még nemigen tudtunk a Mercedes új luxuskupéjáról. Most azonban már mindent tudunk az új CL-ről és ezt nem is tartjuk meg magunknak.
Nemrégiben már hivatalos képeket is közöltünk a Mercedes CL-ről, akkor azonban a németek még meglehetősen szűkszavúak voltak és nemigen közöltek semmilyen információt új kupéjukról. Mostanra azonban nekik is megeredt a nyelvük, így már mindent tudunk a Mercedes új luxuskupéjáról.
Az alapokat természetesen az S-osztály adja, a szűkösség miatt így nem kell aggódni. A CL hossza 5065 milliméter, szélessége 187,1 centi, magassága pedig 1488 mm. Ezek az értékek azt jelentik, hogy az új luxuskupé 75 milliméterrel hosszabb, 14-gyel szélesebb és 20-szal magasabb elődjénél. Az általános méretnövekedéssel együtt a csomagtér befogadóképessége is 40 liternyit gyarapodott, így most 490 l-nyi poggyász fér bele.
A műszerfal látképe gyakorlatilag egy az egyben az S-osztályt idézi, már csak ezért sem meglepő, hogy ugyanazokat a szolgáltatásokat tudja, mint a luxuslimuzin. Az Active Body Control, vagyis a karosszéria dőlését szabályozó légrugós futómű, a Pre-Safe balesetbiztonsági rendszer, vagy a minden létező irányban állítható, fűthető-hűthető, masszírozós, aktív oldaltámasztékú ülés így ugyanúgy megtalálható a CL-ben is.
A hátsó üléssorban azonban már komoly változások zajlottak, a CL - kialakítása miatt - ugyanis határozottan négyszemélyes, az ülések között ráadásul terebélyes kardánalagút húzódik. B-oszlopa egyébként - a többi kupé Mercedeshez hasonlóan - az új CL-nek sincs.
A hátsó üléssor szigorúan kétszemélyes. A motorkínálat a kezdetekben kéttagú lesz. A CL 500-ben az S500-ból már ismert 5,5 literes 388 lóerős V8-as lapul majd a kupé orrában, amivel 5,4 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órára (az előző CL 500nak ehhez 6,3 szekundumra volt szüksége). Ennél is durvább a közel 2,2 tonnás CL 600, amelynek hengerenként háromszelepes, két turbófeltöltővel ellátott hatliteres, 510 lóerős, 830 Newtonméteres V12-ese 4,5 másodperc alatt gyorsítja fel a kupét 0-100-ra (az elődhöz képest ez 0,9 szekundumos javulás). Az óriásmotoros kupé rugalmassága sem rossz, 60-120-ra például 4,8 másodperc alatt gyorsul fel. A végsebesség természetesen mindkét modell esetében 250 km/óra, nem kétséges azonban, hogy ennél jóval többet tudnak az autók.
A Mercedes azonban - szokásához híven - a keményvonalas megalománokra is gondol, a szeptemberben megrendezésre kerülő Párizsi Autószalonon így a CL 65 AMG is bemutatkozik. A sportváltozat motorja az előzetes hírek szerint megegyezik majd a CL 600-éval, ennek teljesítménye azonban már 604 lóerő, nyomatéka pedig 1000 Newtonméter lesz.
A Mercedes CL-nek már ára is van, igaz egyelőre csak Nyugat-Európában. Az "alapmodell", vagyis a CL 500 ára 105.850 euró (kb. 29,7 millió forint), a 600-as pedig 149.640 euró (kb. 42 millió ft). A hazai kereskedésekbe előreláthatólag a nyár végén-ősszel kerül az autó.
|