.: Friss Hírek -> : A BRABUS koncepció autó szemlélteti a smart forfourban rejlő lehetőséget. |
A BRABUS koncepció autó szemlélteti a smart forfourban rejlő lehetőséget.
Darko 2006.06.30. 16:46
Az esseni Motor Show kiállításon mutatták be első alkalommal a nagyközönségnek a smart forfour BRABUS koncepció autót.
A technológiai éllovas koncepció autók fejlesztése során nyert tapasztalatok folyamatosan kerülnek át a szériagyártásba. Ez nem jelenti azonban, hogy a piacon belátható időn belül találkozhatunk a smart forfour versenyautó változatával. Bizonyos azonban, hogy a szériajárműveknél alkalmazott részleteket kimerítően tesztelték és tökéletesen érettek a mindennapi használatra. A smart forfour koncepció autó turbómotorja 154 kW (210 LE)teljesítményű, maximális nyomatéka 300 Nm fölött van, legnagyobb sebessége több mint 235 kilométer óránként. Összehasonlításképp: a már magában erős motorizáltságot képviselő smart forfour BRABUS teljesítménye 130 kW (177 LE), nyomatéka pedig akár 230 Nm. Ilyen motorteljesítmény mellett a lehető legjobb vonóerő elérésére a smart-BRABUS fejlesztői a jármű váltóját differenciálzárral szerelték fel. A koncepció autót ezen kívül új fejlesztésű főfékhengerrel működtetett versenyfékekkel, valamint 17 coll méretű keréktárcsákkal szerelték. A jármű futóművén végrehajtott számos változtatás mellett a koncepció autó optikailag is különbözik a smart forfour BRABUS-tól: a hátsó tetőszárny és az első szpoiler még nagyobb leszorító erőről gondoskodik, az alumíniumezüst fényezés magas fényű lakkréteget kapott. A jármű sportos karakterét hangsúlyozzák a carbon-design alkotóelemek és keréktárcsák is. A fenékborítás, beleértve a hátsó diffúzort, alumíniumból készült. Szembeötlő a motorháztetőn a turbólevegő visszahűtő légvezetéséhez használt levegőnyílás. A bukókeret és az ötpontos biztonsági övvel szerelt sportülések mellett a belső tér is megváltozott: hiányzik a hátsó üléspad és a belső borítás, a komfort mint olyan szinte teljesen eltűnik. Kivételt képez ez alól a műszerfal és a középkonzol Alcantara borítása. A fehér háttér-világítású kombiműszer, új mutatók és számlapok is az újdonságokhoz részét képezik. Műszaki adatok Motor Típus: benzin motor Hengerek száma /-elhelyezése: 4 soros Szelepek száma: hengerenként négy, Lökettérfogat (cm3): 1.468 Furat x löket (mm): 75,5 x 82 Névleges teljesítmény (kW/LE): 154/210 6.100/min-nél Max. nyomaték (Nm): 300 2.500 � 4.500/min között Sűrítési arány: 9,0 : 1 Erőátvitel Tengelykapcsoló: egytárcsás száraz-tengelykapcsoló Váltó: ötfokozatú mechanikus váltó differenciálzárral és kapcsolásiút-rövidítéssel Futómű Fék: elsőtengely: 305 x 28 mm, belső szellőzésű, 4 dugattyús merev féknyereg hátsó tengely: 281 x 20 mm, belső szellőzésű, 1 dugattyús féknyereg Kormányzás: Fogasléces kormánygép lekapcsolható szervórásegítéssel Abroncsok elöl: 205/40 ZR 17 7J x 17, hátul: 215/40 ZR 17 8 J x 17 Menetteljesítmény: Gyorsulás 6,5 alatt (számított) 0-100 km/h (s) Legnagyobb sebesség: 235 km/h (számított)
|